Ibland måste man bara skriva av sig..

Just ju så kokar jag av ilska!
lättast är för mig att berätta sanningen om ROBERT JOHANSSON - Mytomanen och alkoholsiten!
 
En människa som kan lova att han ska bättre sig, dricka mindre alkohol, städa här hemma, och att allmänt vara en bättre människa.
 
För två- tre veckor sedan så gick robert på semester och tyckte att det var helt okej att fira det mitt i veckan att sitta hemma och hälla i sig en hel bg in box själv ( 4vin flaskor på 14%) sen när klockan börjar att bli runt 01.30 när jag försöker att sova för att jag skulle upp i vanlig ordning och jobba dagen efter, så hör jag ett enda stor KRACH!
då var det ett av vinglasen som ligger i tusen bitar över hela bordet och mattan. så frågar jag han vad fan han håller på med, han tittar upp på mig o säger att de va inte han. Då svarar jag och säger "Robert varför ljuger du för? Det är ingen annan här som skulle kunna ha gjort det! Eller ser du någon annan här?" då tittar han lite snett bakom på mig, och säger " det var inte jag, det var han, johan andré". Nu så ljuger han inte bara, utan han ser andra människor. jag ber han att vara tyst för att jag måste sova, för att jag ska upp och jobba. Jag hinner bara komma in på mitt rum och lägga mig i sängen så hör jag igen . KRACH!
Jag flyger upp av ilska och kastar mig ut och frågar igen va fan han håller på med. Det ligger ännu mera glassplitter över allt och han har blod över hela händerna. och han säger igen att han inte har gjort nått. sen viskar han nått till "någon" som tydligen sitter bredvid honom, sen fnissar han. Sen står jag där och skriker halvt på honom kl 02 mitt i natten att han måste respektera att jag ska upp och jobba och att han får ta o hålla käft. Och att han dessutom sitter och slår sönder vinglas med flit, som jag har betalt för och skiter fullständigt i det. jag är rasande arg då men försöker trots det att behålla lugntet så gott det går för att jag vill inte väcka grannarna. Vår "konversation slutar med att jag rusar gråtandes i skräck och panik in på mitt rum för att han var så obehaglig på alla sätt och vis nrä han sa att han hade skickat ett väktar-team som spionerar på mig dygnet runt och en massa andra konstiga saker. så när jag kommer in på rummet ringer jag ellen och frågar om jag kunde få komma hem till henne. under den tiden så försöker han att trycka sig in i mitt rum, jag ställer mig i sängen och skriker åt han att försvinna, då trycker han bara ännu mer och försöker att komma längre in i mitt rum. till slut så får jag ut han. han var helt ur kontroll! jag låg och skakade under täcket med en kniv i handen ifall han skulle försöka att ta sig in, och då viste jag inte vad han skulle kunna ta sig till. jag ringer även till mamma och ber om rådfråga i hjälp vad jag kan göra. hon tyckte också att jag skulle ta mig hem till ellen, för att jag inte var säker där jag var. Jag ligger kvar försteland under täcket av skräck. hör sedan en gigantisk smäll från vardagsrummet. jag fortsatt att ligga kvar under täcket. NU hade han tappat allt vad som heter kontroll och var helt galen. efter att jag har legat där i en timme så var jag så kissnödig att jag var tvungen att gå ut ur mitt rum för att gå på toa. då jag upptäcker att de ena soffbordet var omkull kastat och de var ganska fullt med saker som då låg över hela golvet, dessutom ännu ett till krossat vinglas, det vill säga att han hade med flit tagit sönder 3st vinglas som jag hörde han satt o banka med i bordet för att ta sönder. då frågar jag han va fan han har gjort igen. och han tittar bara lugnt upp på mig och säger att han har inte gjort nått. nrä jag sen går in på mitt rum igen hör jag hur han sitter och diskuterar med någon. på fullaste allvar så ser han en annan människa som han sitter och pratar med! så jääävla obehagligt! det var droppen för mig.
dagen efter när jag kommer hem från mitt jobb så ser lägenheten fortfarande lika dan ut. jag kände att de var nog nu. nu har jag stått ut med de här i över 1år.
På jobbet fick jag en nyckel som passade mittt rum så att jag kunde låsa in mig och låsa de när jag inte är hemma.
efter de så åkte han hem till sverige, lämna allt i ett enda kaos efter sig, han hade tidigare i veckan lovat dyrt och hedligt att han skulle storstäda innan han åkte hem.
 
så igår när han kom hem prata vi igenom allt för jag hade skickat sms till han och sagt att jag ville säga upp kontraktet så sa han att han skulle bättra sig, lovade att inte dircka alkohol på vardagarna och städa undan efter sig.
Idag när jag kom hem från jobbet så var hela köket i kaos, jag kunde inte laga mat pga av det och det stod toma ölburkar över allt. Så säger jag till han att jag inte tyckte att de var okej att när han hade lovat mig allt det för 20timmar innan så har han redan brutit det. då säger han bara att de va ju fotboll, så dp måste man få dricka öl. precis så som en alkoholist funkar. säger att han ska bättra sig men hittar alltid på något sätt hitta en anledning till att de är okej att fira.
 
Så kortfattat vet ni nu hur jag har haft det att bo med den här människan nu i ett år. Drickandes, ljugandes och på senaste tiden även schizofreni. Det är obehagligt och otryggt och hela jag kokar och skriker av panik inom bords. men nu behöver jag bara stå ut med detta helvete i 3 månader till (uppsägningen är på 3mån) sen är jag fri från allt detta! puh!
 
Vet att detta blev ett långt inlägg, men jag var bara tvungen till att få skriva av mig.
jag antar även att det nu för tiden inte ens är nån som läser mig blogg, men även om det finns nån liten skön kotte som tittar in här då o då, så har ni fått höra sanningen om robert johansson.
 
Nu måste jag försöka att sova, ska vara på jobbet om 8,5 timme.. yeeey..
 
massor med kramar från oslo hanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0