Tid..

..är nått som man borde uppsaktta mera har jag lärt mig i helgen.

I lördags så va vi tjejerna på Kino kveld. Första helgen i november i norge så är det bio kväll, och de menas med att de är halva priset hela lördagen att gå på bio. så vi passade såklart på! (kino=bio på norska)

Vi såg filmen In Time. den handlar om nån gång i framtiden då alla slutar att åldras vid 25års ålder, och efter de har man en digital klocka på armen som hela tiden visar hur lång tid man har kvar att leva. det kan vara allt från år till sekunder det handlar om. och tid är pengar brukar man ju säga, så man jobbar för tid, köper saker för tid mm. och som vanligt så är de då så att de rika har hur mycke tid som helst medans dom i ghettot har bara minuter, och sliter allt va dom kan för att kunna överleva.

Så min tanke är efter filmen att man ska passa på att uppskatta den tiden man har här och nu. njuta för allt man kan få.

Mitt nya jobb på dollarosa trivs jag kämpe greit på! de går hur bra som helst, och jag får mycket god kretik, så de är jätte kul. nästa vecka jobbar jag varje dag och de ska bara bli kul, för när de väl blir nästa söndag så kommer jag att få njuta av att få vara ledig igen :) som sagt, tid är pengar!

Tid är pengar, pengar är makt, och makten är att ha all tid i värlen.. värt att tänka på.

Nu ska jag fortsätta med att låta tiden bara passera genom att bara ligga och slappa och kolla på en massa serier.

Massor med kramar från oslo hanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0