43 dagar kvar


Har gjort en jul playlist på så spotify. Jag kommer inte kunna få komma hem till min familj i jul. i 20 år har jag firat jul med min familj, så de känns så overkligt att fira julen utan dom. får en klump i halsen o magen bara jag tänker på de. känner redan hur tungt de kommer att kännas den 24 december när jag sitter i en storstad i ett annat land när jag vet att hela famlijen sitter samlad. först med den mysiga grötfrukosten med familjen sjöberg. efter de en långpromenad me wille. hem o mysa en stund innan moffa o marianne kommer för att fika o kolla på kalle anka med oss. efter de så vankas de julmat, mamma o pappa som har lagt tid och pengar för att alla ska få en mysig och god julmiddag. och sen öppna julklappar o mysa ännu mer. dagen efter få fira julen med moster och hennes famlij...
när jag sa till pappa här om dagen hur jobbigt jag tyckte att de var att jag inte skulle få fira julen tillsammans me dom så svarade han: vem var de som bestämde att du skulle flytta till oslo egentligen?
jo de va jag, men jag trodde iaf att jag skulle kunna få komma hem till julen o va me familjen då.

Jag saknar mamma. jag saknar pappa. jag saknar mina systrar. Jag saknar Max och Hugo. jag saknar wille. jag saknar min moster och hennes familj.

En jul utan dom existerar inte för mig...

43 dagar kvar och jag har redan skräck och panik inför den 24december.


Massa me kramar från oslo hanna

Kommentarer
Postat av: Moster

Vi saknar dig med vännen!

2011-11-21 @ 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0