God jul fru hjärtedam och fröken svår..

..och gott nytt år till all er sorg och era sår.


Jag är så arg, besviken, ledsen och förbannad just nu!

Sedan jag började på dollarosa så fick jag veta att jag skulle jobba i jul. först tänkte jag att de va okej, tanken va väl som så" eh man va fan, julen kommer ju nästa år igen, de e ju ingen big deal liksom.."

men när de började närma sig advent och december så gick tankarna som så: "va i helveteee, hur tusan ska jag kunna fira jul själv, utan familjen! snälla snälla låt de ske ett mirakel så att jag kan få komma hem till min efterlängtade och saknade familj!"

För en vecka så gick tankarna som så:" okej, nu har jag vant mig vid tanken att få fira julen själv, låtsas som om att de e en helt vanlig dag. mamma och pappa kommer ju trots allt efter nyår och hälsar på, får bara ha att se fram mot de, DE HÄR KLARAR JAG!"

Nu går tankarna när jag fick mitt schema för veckan ut: " vad i hel-ve-te, ska jag jobba mindre än 20 timmar den här veckan?!? då kunde jag ju för fa-an kunnat få åka hem ju. om de bara är meningen att jag ska komma in varje morgon för att låsa upp butiken o ta hand om den dom första timmarna. bara för att vår extra tjej ska få lära sig att stänga på kvällarna så ska jag få sitta ensam hemma hela dagarna o glo in i väggen. samma på lördag, då ska jag behöva få sitta o stirra in i väggen när jag vet att alla där hemma myser och firar jul. äter frukost me familjen sjöberg, dansa runt granen med dom, gå mysiga promenader me wille, fika me mammas goda kakor som hon har lagt ner tid och energi på samtidigt som "vi" kolla på kalle anka. äta en massa mat, ge varandra julklappar, mysa framför granen.. NEJ DÅ SKA JAG BEHÖVA FÅ SITTA SJÄLV HELA JÄVLA VECKAN FÖR ATT EXTRA TJEJEN SKA LÄRA SIG ATT STÄNGA JUST DEN HÄR VECKAN, SÅ SKA JAG FÅ JOBBA 9-12 VARJE DAG, OCH PÅ JULAFTON 10-13.

Och eftersom att jag jobbar nu i en kristen butik där allt typ styrs efter gud och jesus regler.
 WHY GOD WHY? WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU???

Nej, den enda önskan jag hade i år var att bara få vara med min familj i jul.

så jag har kommit fram till de. de här året känner jag att jag har fått kämpa för väldigt mycke ska gå i land. men tyvärr så fick jag inte så mycke tillbaka.

massa med kramar från oslo hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0